WAKACYJNY WYJAZD WOLONTARIUSZY

W dniach 20-24 sierpnia 2018r Wolontariusze Funduszu Pomocy Dzieciom i Młodzieży im. Matki Bożej z La Salette uczestniczyli w wakacyjnym wyjeździe zorganizowanym przez Fundusz. W tym roku młodzież wypoczywała w Przyjezierzu, turystycznej miejscowości w woj. Kujawsko-Pomorskim. Podczas wyjazdu oprócz wspólnych gier i zabaw młodzież miała również okazję zapoznać się z miejscami ściśle związanymi z początkami naszego państwa. Odwiedziliśmy osadę w Biskupinie gdzie mogliśmy przenieść się w odległe czasy i na własne oczy przekonać się jak wtedy wyglądało życie mieszkańców tych terenów. Pojechaliśmy również do Gniezna gdzie zwiedziliśmy katedrę wraz z jej podziemiami, drzwi gnieźnieńskie oraz po wielkim trudzie wspinania mogliśmy podziwiać piękne widoki z wieży katedralnej. Oprócz zwiedzania była również chwilka odpoczynku na gnieźnieńskim rynku. Młodzież uczestniczyła w wycieczce do Torunia gdzie zaopatrzyliśmy się w rozsławione po całej Polsce pierniczki a następnie przemierzając urokliwe uliczki Torunia udaliśmy się na pokaz do Toruńskiego Planetarium. Zwiedzanie Torunia zakończyliśmy odwiedzinami w siedzibie Radia Maryja gdzie zostaliśmy zapoznani z historią radia oraz zobaczyliśmy miejsca,  z których nadawane są niektóre audycje. Podczas wyjazdu oprócz odkrywania historycznych miejsc Polski był również czas na kąpiele słoneczne jak i wodne w pobliskim jeziorze. Pływaliśmy na rowerkach, ku uciesze pozostałych plażowiczów zorganizowaliśmy wielkiego Berka na plaży. Pamiętaliśmy również o religijnym aspekcie naszego wyjazdu dlatego uczestniczyliśmy we Mszach Świętych oraz wspólnych modlitwach rozpoczynających i kończących każdy kolejny dzień naszego wyjazdu. Niestety wszystko co piękne kiedyś musi się skończyć dlatego 24-go sierpnia udaliśmy się na ostatnią wycieczkę – tym razem do Mysiej Wieży w Kruszwicy, gdzie zginął legendarny Król Popiel oraz do Strzelna, niewielkiego miasteczka, które ma w swoim posiadaniu ogromne zasoby zabytków na skalę Europy. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy podczas naszego letniego wyjazdu było Sanktuarium w Licheniu, gdzie między innymi przeszliśmy drogą krzyżową na Golgotę, byliśmy w kaplicy Krzyża Świętego oraz w dwóch znajdujących się tam świątyniach (starej i nowej). Po tak intensywnym czasie tych pięciu dniu zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy do domu. Dziękujemy wszystkim Darczyńcom Funduszu dzięki, którym ten wyjazd mógł się odbyć. Bóg zapłać za Waszą hojność.